Skip to content

Η μεγάλη φάση θα γίνει στο άντε σπάσε ρε μλκ

April 6, 2013

Στο μέλλον σκοπεύω να γράψω ένα ιστορικού ενδιαφέροντος κείμενο ή καλύτερα μια προσωπική εκτίμηση για τη μετάβαση του ελληνικού κινηματογράφου από τη δεκαετία του 1970 στη δεκαετία του 1980 και του αντίστοιχα σε αυτή του 1990.Η θέαση δεν θα είναι καθόλου κινηματογραφική αλλά περισότερο ηθογραφική και κοινωνιολογική καθώς δεν είμαι επίδοξος κριτικός κινηματογράφου ή τέχνης. Αντίθετα θα προσπαθήσω να τοποθετήσω τις ταινίες ιστορικά,ηθογραφικά και πολιτισμικά.Την ποιότητα,την πρωτοτυπία και την τεχνική την αφήνω σε άλλους να την σχολιάσούν, αν τελικά έχει ιστορική αξία.

Η αφορμή για την δημιουργία της σελίδας μου δόθηκε όταν ξεκίνησα να διαβάζω τα descriptions των ταινιών που γράφονταν από τον παραγωγό της ταινίας.

Ο στάθης είναι ένας νέος που του αρέσουν οι μηχανές και προσπαθεί να αγοράσει την δικιά του.Αγάπαει την Κίτσα.Εχει δυο αδέρφια, τον Αλέξη και την Ρένα.

Το description είναι σε ελεύθερη απόδοση, αλλά πάνω κάτω αυτό θα διάβαζε κάποιος που τότε θα το κοίταζε στην λεζάντα του σινεμά ή στο οπισθόφυλλο της ταινίας στο video-club ή τώρα στο youtube.Φυσικά όμως το γεγονός ότι πρωταγωνιστούσαν ο Ψάλτης,η Φίνου, ο Γαρδέλης και η Παγκράτι ήταν ab initio μεγάλη επιτύχια και sold out.

1

Είμαι πραγματικά λάτρης αυτής της δεκαετίας όσον αφορά την μουσική και το σινεμά και δεν μπορούσα μέσα μου να αποδεχτώ ότι ταινίες που αντιπροσωπεύουν μια ολόκληρη γενιά,ίσως την τελευταία ρομαντική, περικλείονται σε ένα τόσο “αστείο” description.

Έτσι λοιπόν σκέφτηκα σε αυτή εδώ τη σελίδα να ξεκινήσω να γράφω κάποιες αναλύσεις,όχι κινηματογραφικές,και όχι για να αποκαταστήσω τα “αστεία” description.Αυτό ήταν μόνο η αφορμή.

Μιλάμε για μια εποχή που άλλαξε την Ελλάδα σε οικονομικό,πολιτικό και πολιτισμικό επίπεδο. Η είσοδος στην Ε.Ο.Κ, η οικονομική ανάπτυξη, η ενδυνάμωση της μικρομεσσαίας τάξης, ο καταναλωτισμός, η πολιτική σταθερότητα, η έκρηξη του λεγόμενου σοσιαλισμού, η ενδυνάμωση του κράτους πρόνοιας και η δημιουργία ελπίδας για το αύριο σε συνδυασμό με την μεγάλη εισροή ξένων πολιτισμικών προτύπων τα οποία ήρθαν μέσα από τον ξένο κινηματογράφο,τα Μ.Μ.Ε και την γενικότερη κυρίαρχη “νέα” κουλτούρα, είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που συνθέτουν την μεταβάση της Ελλάδας στον δυτικό πολιτισμό.Η ελλάδα πλέον άνηκε στη Δύση και έπρεπε και πολισμικά να “εναρμονιστεί”.Φυσικά αυτό δεν  θα μπορούσε να γίνει μέσα σε μία γενιά ή μέσα σε μια δεκαετία και για αυτό είναι πολλά τα παραδείγματα του πως συμπεριφόρες και πολιτισμικά στοιχεία ξένα προς τον Έλληνα υπήρξαν αντικείμενα μιμητισμού, χωρίς δηλαδή λόγου χάρη οι πολιτισμικές αντιδράσεις και η μορφή της νεανικής κουλτούρας να ανταποκρίνεται σε μια δεδομένη ταξική διαστρωμάτωση αγγλοσαξωνικού τύπου.Ο καομπόυ του Marlboro με τις μπότες και το καρό πουκάμισο έγινε Αθηναίος και το άλογο αντικαταστάθηκε με μια 1000αρα μηχανή.Ο χουλιγκανισμός της βρετανίας ήρθε μαζί με την καθιέρωση του επαγγελματικού ποδοσφαίρου,η ντίσκο της Αμερικής αντικατέστησε το νέο κύμα, η Βρετανική και Αμερικανική Heavy Metal το ποπ και ροκ του 1970 και τέλος το λαϊκό τραγούδι έγινε σκυλάδικο.Είναι λίγο αφοριστικό αυτό που μόλις ελέχθη, αλλά στο μέλλον θα παρατηρήσω αυτή τη μετάβαση που ηθογραφείται μέσα από τις ταινίες.

Σκέφτομαι να ξεκινήσω είτε χρονολογικά είτε με τις πιο διάσημες ταινίες.

Advertisements

From → Uncategorized

Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: